DOMEK Z PIERNIKA



Szukając świątecznych inspiracji natknęłam się w sieci na miniaturowy domek z piernika, który skradł moje serce. Długo nie czekałam - zakasałam rękawy i zabrałam się za stworzenie własnego. Wyszedł naprawdę uroczo. Myślę, że może być nie tylko ozdobą, ale również drobnym, słodkim prezentem dla naszych bliskich. Wykonanie go jest łatwe, tak więc nawet jeśli wcześniej nigdy nie robiłaś takiego cuda na pewno Ci się uda.

Przepis na ciasto znajdziecie w poście Świąteczne pierniczki. Natomiast kształt, który należy wyciąć musicie przygotować sami.  Szablon do wydrukowania i źródło inspiracji znajdziecie tutaj. Jeśli jednak nie macie możliwości wydrukowania szablonu podam Wam wymiary poniżej:

Wymiary domku:

2 ściany (przód i tył domku) o wymiarach: 4,7cm (szerokość) x 2,7cm (wysokość)
ponadto skos dachu wynosi 1,7 cm (wysokość) i 2,8cm każdy z brzegów
Gdy spojrzycie na szablon będziecie wiedzieć co mam na myśli.

2 ściany boczne o wymiarach: 3,5cm x 2,7 cm

2 kawałki dachu o wymiarach: 5cm x 3,3 cm

Dodatkowo w przedniej ścianie można wyciąć otwór na drzwi lub narysować je lukrem. Wybór należy do Was. Jeśli zaś o lukrze mowa odgrywa on tutaj istotną rolę. Nie może być zbyt rzadki, gdyż boki muszą dobrze się ze sobą skleić.



Dekorowanie domku:

Do dekorowania domku użyłam zwykłego lukru królewskiego. Jest bardzo łatwy do przygotowania, wygląda bardzo dobrze i co najważniejsze - skleił domek naprawdę mocno.

Lukier:
 
Do garnka wbić białko jajka, zacząć miksować i stopniowo dodawać cukier puder. Ilość cukru pudru ( +/- 1 szklanka) zależy od wielkości jajka, dlatego też musicie po prostu obserwować gęstość lukru. Powinien być bardzo gęsty. Dodatkowo możecie dodać odrobinę soku z cytryny lub ulubiony aromat.

Sklejanie:

Najlepiej zacząć od połączenia ze sobą przedniej ściany i bocznych smarując ich kanty od serca sporą ilością lukru. Następnie pozwólcie aby lukier odrobinę stwardniał i można łączyć kolejne elementy. Można skleić wszystko od razu jednak jest to znacznie trudniejsze. Dach domku powinien nieco wystawać ponad ściany - jak to w domkach bywa. 




1 komentarz:

....