ŻYCIOWY ORGANIZER - DO WYDRUKU



Przychodzi czas gdy czujesz, że powinieneś ogarnąć chaos panujący wokół siebie lub po prostu chcesz lepiej przeżyć swoje życie. Od dawna jestem zwolenniczką tworzenia wszelkich list to do, zapisywania i odhaczania wykonanych zadań. Uporządkowanie wszystkich spraw jakie mamy na głowie nie tylko bardzo nam pomaga działać efektywniej, ale przede wszystkim pozwala nam poczuć, że mamy kontrolę. Na początku każdego roku wiele osób poluje na kalendarz, który jak najlepiej spełniłby swoją rolę w ich przypadku, jednak uniwersalne kalendarze nie posiadają wielu opcji, które chcielibyśmy mieć. Dlatego też namawiam Was do stworzenia własnego, spersonalizowanego kalendarza.

Sama nie potrzebuję kalendarza tylko po to aby zaznaczać w nim ważniejsze wydarzenia lub spotkania, potrzebowałam kalendarza, który pozwoliłby mi lepiej zarządzać swoim życiem. Zachwyciły mnie domowe organizery, które znalazłam na zagranicznych stronach internetowych. Spodobało mi się jak niektóre kobiety dzięki nim świetnie potrafią zarządzać swoim domem. Pomyślałam, że to świetny pomysł do stworzenia własnego organizera i ta myśl towarzyszyła mi przez długi czas aż do zeszłego tygodnia. W końcu usiadłam nad kartką papieru i zaprojektowałam, własny Życiowy organizer.

Efekt końcowy widzicie na zdjęciu powyżej. Jako iż chciałam aby był to domowy organizer ma on format A4, dzięki czemu zmieściłam w nim wszystko czego potrzebuję. 


Życiowy organizer

I. Okładka - od początku wiedziałam, że mój organizer będzie czarno biały dlatego też chciałam, aby jego okładka była prosta, a zarazem ładna. Nie chcę Wam w tej kwestii niczego narzucać - bądźcie kreatywni. Może to być cytat, zdjęcie lub po prostu szablon. Jeśli podoba Wam się moja wystarczy, ze w wyszukiwarce grafiki Google wpiszecie hasło: black white zig zag i z pewnością znajdziecie coś dla siebie.


II. Arkusze dni - każdy dzień tygodnia to taki sam szablon, zmieniają się jedynie nazwy dni w prawym górnym rogu. Na jednej stronie chciałam zawrzeć wszystkie niezbędne obszary, o które chcę zadbać każdego dnia. Być może zdziwicie się dlaczego mój organizer nie jest po polsku - już tłumaczę: każdego dnia staram się ćwiczyć swój angielski używając go jak najczęściej, z tej też przyczyny organizer powstał w języku angielskim i uzupełniam go również po angielsku, ale Wy oczywiście sami decydujecie jakiego języka użyć.

I'm grateful for...  (Jestem wdzięczna za...) - to najważniejsze zdanie, którym każdego ranka zaczynam dzień. Codziennie wpisuję rzecz, za którą jestem wdzięczna.

water  - grafiki przedstawiające osiem szklanek wody służą do odznaczania 2 l wody, które powinnismy wypijać każdego dnia.

cleaning  (sprzątanie) - strasznie nie lubię soboty, która dla mnie jest dniem wielkich porządków. Lepszym rozwiązaniem jest codzienne sprzątanie aniżeli odkładanie wszystkiego na jeden dzień.

body (ciało) - w tym miejscu zapisuję wszystkie zabiegi domowego SPA lub ćwiczenia do wykonania

to do (do zrobienia) - obszar ten powstał aby zapisywać w nim wszystkie czynności, które nie mieszczą się w pozostałych lub są to czynności najważniejsze np. wizyta u dentysty, spotkanie z przyjaciółmi itd.

mind (umysł) - skoro pamiętamy o ciele umysł również powinien zostać nakarmiony dzienną dawką przeczytanej książki, obejrzanego filmu itp.

faith (wiara) - to bardzo osobisty obszar, który zamierzam rozwijać

3 amazing things that happened today (3 wspaniałe rzeczy, które się dziś wydarzyły) - pytanie podsumowujące dzień, które pomaga zauważać drobne radości każdego dnia

How could I have made today better? ( Jak mogłam ulepszyć mój dzień?) - uczmy się na własnych błędach i czyńmy życie lepszym każdego dnia

Czynności wpisuję obok serduszek, które później przekreślam znakiem "x" lub po prostu odhaczam.

III. Dodatkowe arkusze służące do zapisywania tytułów filmów i książek, które chcemy zobaczyć/przeczytać, a także wszelkich cytatów i złotych myśli.

Movies I wanna watch (Filmy, które chcę zobaczyć)
Books I wanna read (Książki, które chcę przeczytać)
Words that matter (Słowa, które mają znaczenie)


IV. 30 things to do in July (30 rzeczy do zrobienia w Lipcu) - jako, że mój organizer obejmuje okres dwóch miesięcy dodatkowo zawiera arkusze 30 rzeczy do zrobienia w Lipcu oraz 30 dni do zrobienia w sierpniu. Stworzenie takiej listy jest doskonałym sposobem na bardziej kreatywne przeżycie danego miesiąca i wcale nie muszą to być jakieś ogromne wyzwania - po prostu drobne rzeczy, które od dawna planujemy zrobić, ale się nie udaje.


# Tak wygląda zaprojektowany przeze mnie Życiowy organizer, zachęcam Was do stworzenia własnego, jeśli zaś podoba Wam się mój możecie pobrać szablony tutaj. Jako, że każdy z nas jest inny i może wybrać inne obszary życia nagłówki szablonów są puste. 
Jeśli już stworzyliście własny kalendarz podzielcie się ze mną linkiem.

1 komentarz:

  1. Super!! Ja również posiadam swój osobisty, spersonalizowany kalendarz/organizer, w którym jest miejsce na wszystkie sfery mojego życia :)
    Zapraszam na blog

    OdpowiedzUsuń

....